Munch.hu

ételmentés

8,1 FFI Forbes
Fenntarthatósági
Index

Négy egyetemista, Perepelica Kirill, Wettstein Albert, Zwecker Bence és Zsoldos Botond 2020 nyarán találták ki a Munch.hu-t. A szájt révén a vendéglátóhelyek kevesebb ennivalót dobnak ki esténként, hiszen kedvezményes áron – jellemzően negyven–hetven százalékos engedménnyel – értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeiket, az egyetemista olcsóbban eszik, a családanya megveszi másnapra az ebédet, és megússza a főzést. Az Élelmiszerbankkal elindított Muncharity projekttel pedig pár száz forinttal már a rászorulókat is segíthetik a felhasználók.

A mobilapplikációt szűk két év alatt több mint 230 ezren töltötték le, és most 165 ezer adag megmentett ételnél tartanak, amivel becsléseik szerint 450 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását spórolták meg. Ötszázötven vendéglátóhely a partnerük, Budapesten kívül tizenkilenc településen. Május közepén kezdtek bérleteket is árulni, 4990, illetve 9900 forint előre feltöltött összeg közül lehet választani. A Cápák között-beli tavalyi tévészereplésük meghozta az első befektetőket. A százezer eurós elsőkörös befektetés után most készítik elő a másodikat, a cél a régiós terjeszkedés – később az egész világot meghódítanák.

"Az ételmentés nagy elérés esetén jelent igazán sokat" Simon Gergely "Az ételmentést közösségi élménnyé is emeli, ettől tud tartós viselkedésváltozást eredményezni a felhasználóknál." Merza Péter