Kiadók által támogatott hírszekción dolgozik a Facebook – jelenti a Business Insider. Mark Zuckerberg 15 százalékos felhasználószám-növekedést vár az új funkciótól.
Az év végére tervezett hírfelületről a Facebook vezetősége már most elkezdett tárgyalni azon kiadókkal, amelyek a korábbi frissítések és fejlesztések bevezetésekor is együttműködtek a Facebookkal. Az egyeztetést Shelley Venus és Anne Kornblut vezetik, akik mindketten elismert szereplői a hírek világának –
Venus többek közt a Bloomberg producereként is dolgozott, Kornblut pedig a The Washington Post Pulizer-díjas újságírójaként csatlakozott a Facebookhoz.
A techóriás ugyan még nem tart ott, hogy demókat mutasson, de egyelőre úgy tűnik, a terv egy kiadói linkeket gyűjtő felület, azaz a szekciót használó sajtótermékek nem Facebook-exkluzív tartalmat állítanának elő, hanem csak beillesztenék cikkeiket, videóikat az új listába. Ezek fejében a Facebook fizetne is – a kiadók a hirdetési bevétel igazságos eloszlását várják a cégtől.
Colby Smith, az amerikai ABC News tartalomért és partnerkapcsolatokért felelős menedzsere elmondta, hogy a Facebook részletes roadmappel készült a tárgyalásra, a cégvezetők kérdéseiből pedig arra lehet következtetni, hogy az új feed emberi beavatkozást igényel, tehát nemcsak algoritmus, hanem echte Facebook-alkalmazottak is szerkeszteni fogják.
Ez még akár a Facebook egyik elsőszámú rákfenéjének tartott fake news terjedésén is lassíthatna.
Bár még sok kérdés van a rendszert illetően, például, hogy mennyire preferálja majd a Facebook, ha a legnagyobb híroldalak olyan cikkeket osztanak meg a portál felületén, amelyek csak az adott sajtóorgánum előfizetői számára érhetők el. A cél ugyanakkor már most világos: a Business Insider egyik, az ügyre rálátó forrása szerint Mark Zuckerberg Facebook-vezér arra számít, hogy egy kidolgozott, okosan szerkesztett hírszekciók további 15 százalékkal emeli meg a világ legnagyobb közösségi oldalának felhasználószámát.
Ez hatalmas ugrás lenne egy olyan oldal esetében, amit emberek milliárdjai használnak. Ugyanakkor egyes kiadók aggódnak, hogy ez a modell olyan tartalmaknak kedvez majd, amelyek adott ideológiáknak megfelelve vonzanak bizonyos csoportokat.
Főoldali kép: Mark Zuckerberg Facebook-profilja