Nehéz lesz karácsonyi akciókra bukkani idén, hiszen a globális szállítmányozási problémák sok terméknél jelentős készlethiányokat okoztak – írja a CNN Business.
A karácsonyi szezonhoz közeledve egyre több akcióba botlani, az itthon is elhíresült Black Friday-en tömérdek reklám próbálja elcsavarni a figyelmünket (és kicsavarni a pénztárcánkat). Idén ez azonban máshogy nézhet ki:
a globális szállítmányozási problémák következtében szinte mindenhol készlethiány van, így a kereskedők sem lesznek motiváltak a hatalmas akciózásra.
Mivel a boltok polcaira, sőt, még a raktárakba sem érkezett meg a már karácsonyi rohamra készülő termékkészlet, nem kell jelentősen leárazni azt, ami egyáltalán kapható: ígyis-úgyis gazdára fog találni minden, legalábbis a kereskedelmi elemzők számításai szerint.
Az amerikai Macy’s áruházlánc is kevesebb akciót vezetett be idén, amiről a Goldman Sachs egyik konferenciáján beszélt. „Ha a promóciókat nézzük, jóval alacsonyabbak ezek a tevékenységeink. Figyelmesen követjük, mely termékkategóriákban szükséges akciózni” – mondja a Macy’s pénzügyi igazgatója, Adrian Mitchell.
A szintén amerikai, női ruhákat forgalmazó J. Jill álláspontja szerint szintén kevésbé lesz megfigyelhető a dömpingárazás. „Az ellátási láncban fennálló zavar egyre nő, ami
nem csak a készletek késését okozza, de a szállítási költségeket is felveri” – mondja Mark Webb, a J. Jill pénzügyi igazgatója.
A Wells Fargo elemzései szerint az akciózási gyakorlat már szeptemberben is visszaesőben volt, a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva, amit a vietnámi gyárak leállása, valamint a kikötői torlódások okoznak.