Extrát kell nyújtania szolgáltatásban és hozzáállásban is annak, aki Magyarország északkeleti csücskéből akar a piacnak diktálni. Sárospatakon jártunk Kocsi Lászlónál és Untener Péternél, a Rapidnyomda.hu Kft. telephelyén.
Egy sikeres céget a semmiből felépíteni mindig nagy teljesítmény. Két gyerekkori barát, a szülők garázsából indulva, Sárospatakon épített fel egy több százmilliós forgalmú céget saját telephellyel és gyártókapacitással. A folyamatosan emelkedő számok pedig visszaigazolják, hogy megérte nagyot álmodni. „A 180 milliós árbevételünkből tavaly már 400 milliót csináltunk, idén már több mint 600 milliónál tartunk, és jövőre szeretnénk eljutni az 1-1,2 milliárdig” – osztja meg Kocsi László.
A cég története 2014-re nyúlik vissza, amikor a két barát néhány géppel levonult egyikük szüleinek a garázsába, és éjszaka munka mellett elkezdtek dekorációkat gyártani. „Kisebb táblákat, pólókat logóztunk, és ha bárki bejött hozzánk, hogy ilyet tudtok-e csinálni, akkor rávágtuk, hogy igen, és valahogy megoldottuk, megcsináltuk” – meséli a kezdetekről Kocsi László.
Meg tudjuk csinálni
A hozzáállás azóta sem változott. A Rapidnyomda csapata bármit megold, legyen az egy kisbolt dekorációja, vagy egy több ezer fős rendezvény vizuális megjelenése. A világító feliratoktól a logózott merchandise-ig mindenben partnerek, és ha kell, azt a kis pluszt is hozzáteszik, amitől igazán szerethető velük dolgozni. „Az egyik rendezvényhez például egy óriásbetűvel kevesebbet rendeltek – egy nap alatt legyártottuk, és hajnalban felvittük Budapestre, hogy ki tudják tenni. A Magyar Ökölvívók Szövetségének százéves fennállására rendezett gálán ügyeletet biztosítottunk, hogy ha bármivel gond van, ott legyünk. Végül hétszázzal több karszalag kellett – ott helyben kinyomtattuk” – sorolja a példákat Untener Péter.
„Nagyvárosi minőséget adunk kisvárosi ügyfélélménnyel” – összegzi Untener Péter. Arra pedig külön büszkék a cégvezetők, hogy mindezt Sárospatakról valósították meg. Pedig nem ez volt a könnyebb út. Még ma is sokszor szembesülnek azzal, hogy az ügyfelek aggódva kérdezik, onnan is megkapják-e időben az árut. De Lászlónak és Péternek fontos volt, hogy gyermekkoruk helyszínén, családjaik és barátaik közelében teremtsenek valami értékeset. „Mintát akartunk mutatni, hogy itt is lehet maradni, itt is lehet haladni” – mondja Untener Péter. Mostanra ez nem kérdés, a cégnél sokan dolgoznak, akik külföldről jöttek haza, így nem csoda, hogy összetartó csapatot sikerült összehozni.
Rendszer a lelke mindennek
A sikerhez azonban valami igazán extrát is kell nyújtani. A Rapidnyomda most már nemcsak követi az ügyfelek igényeit, de elébe is megy azoknak. A gépparkot folyamatosan cserélik, a minőség mellett immár a környezettudatosságra is figyelve. A legnagyobb dobás azonban a tavaly az év webshopja címet elnyert weboldaluk.
A hasonló szolgáltatások esetén legtöbbször a megrendelőknek árajánlatot kell kérniük a pontos árakhoz, különösen egyedi méretek vagy megoldások esetén. A Rapidnyomdánál azonban teljesen nyilvános, valós árakat kapnak, amelyek a mennyiség, a méret, a technológia, vagy éppen a határidő függvényében is változnak. Ez nagyban egyszerűsíti a folyamatokat. „Ha például valaki kér tőlünk egy árajánlatot, az is ebben a rendszerben készül el, és egy gombnyomással változtathatja az ügyfél bármelyik paramétert. Nem kell várni egy újabb ajánlatra, azt jóváhagyni, és így tovább. Amikor szorít mondjuk egy rendezvény határideje, akkor ez aranyat ér az ügyfeleknek” – mutat rá Kocsi László.
A Rapidnyomda mellett szól az is, hogy mindent szeretnek házon belül tartani. Ebben segít a feladatokra szabott, rugalmas gyártókapacitás is. „Ha például valaki egész évre megrendel tőlünk ezer darab egyedi ajándéktárgyat, de már egy hét múlva szüksége van az első százra, gond nélkül előre vesszük és legyártjuk neki” – hoz egy példát Untener Péter arra, hogyan működik náluk a kapacitástervezés: mindig a vevő igényeihez igazodik, nem pedig fordítva. A Rapidnyomda több, mint egyszerű nyomdaipari szolgáltató. „Abban segítjük az ügyfeleinket, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a saját márkájukból — együtt gondolkodunk velük azon, hogyan válhatnak még láthatóbbá és sikeresebbé. Amit ki lehet nyomtatni, azt mi kinyomtatjuk, a pénzen kívül” – mosolyog Kocsi László. (X)