Az ötmilliárdos mohácsi beruházás 15 milliárdra drágult, de nem készült el, közben a kivitelezőről kiderült, hogy egy másik cégével érintett a több tízmillárdos gáz- és áfacsalási ügyben.
Mi történt? A fideszes vezetésű mohácsi önkormányzat szerződésszegésre hivatkozva felmondaná a mohácsi kereskedelmi kikötő építéséről szóló, korábban már többször módosított megállapodást. A több mint tízmilliárd forintos költségvetésű projekthez konzorciumi partnerként az Építési és Közlekedési Minisztérium is csatlakozna – írja a Telex.
Az önkormányzat szerint kértek pénzt egy újabb emelésre, de az irányító hatóság nem adott. A város úgy tudja, 2025 márciusa óta nem volt munkavégzés a területen, csak a logisztikai csarnok készült el 1,3 milliárd forint értékben. Az október végén elkészült szakértői vélemény szerint szerződésszegés történt. Az előterjesztő polgármester a vállalkozási szerződés azonnali hatályú felmondására tett javaslatot, amit a képviselő-testület fideszes többsége elfogadott.
A mohácsi ellenzéki képviselők az Európai Csalás Elleni Hivatalnál (OLAF) is bejelentették a kikötőépítést, mert esélyes, hogy európai uniós források veszhettek el.
A kivitelező Platina-Bau ügyvezetője nemrég nyilvánosan is elismerte, hogy egy másik családi vállalkozásuk érintett a több tízmillárdos gáz- és áfacsalási ügyben, azt viszont tagadta, hogy a kikötő csúszásának ehhez bármi köze lenne.
Kontextus. Mohács tíz éve nyert el egy uniós támogatást egy nemzetközi áruforgalmi kikötőre. 2015-ben 5 milliárd forintos költséggel számoltak, amihez a városnak 300 milliós önerőt kellett biztosítania. A közbeszerzést a pécsi Platina-Bau nyerte. A kikötőt már két éve át kellett volna adni, de előre nem látott technikai problémákra hivatkoztak, a tervezett átadás 2026-ra csúszott és 15 milliárdra nőtt a költsége.