Összegyűjtöttük a múlt héten megjelent Gazdaglista alapján, hogy hány üzletembert érint a miniszterelnök bejelentése.
Mi történt? A kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről – jelentette be Magyar Péter kedden.
Részletek. A miniszterelnök azzal kezdte bejelentkezését, hogy 2027. január elsejétől bevezetik a milliárdosok vagyonadóját. Azoknak kell majd megfizetniük, akiknek vagyona meghaladja az egymilliárd forintot. Az adó mértéke az egymilliárd forint feletti vagyon 1 százaléka. Míg a százmilliárd feletti vagyon után 1,5 százalék adót kell majd fizetni.
Mit mondott még? Az adó a teljes vagyonra vonatkozik majd, az ingatlanoktól a befektetéseken át a társasági részesedésekig. Magyar Péter arra is kitért, hogy a külföldön tárolt és a vagyonkezelőkben kezelt vagyonra szintén vonatkozni fog. Ugyanakkor a hitelek, illetve az ingatlan és a gépjárművek után fizetett adók levonhatóak lesznek az adóalapból.
Évente egyszer, önbevallás alapján kell majd befizetni, első alkalommal az idei év végi állapot alapján, 2027. augusztus 31-ig.
A videóban elmondottak alapján kiskaput jelenthet, ha a vagyont a házastársak között megosztják. A javaslatot társadalmi egyeztetésre bocsátják a miniszterelnök bejelentése szerint.
Kikent érint? A múlt héten megjelent Gazdaglista becslése alapján 36 olyan milliárdos van, akinek százmilliárd forint felett van a vagyona, tehát érinti a bejelentés. Köztük van például Mészáros Lőrinc, Jászai Gellért és Gattyán György is. A 37. leggazdagabb Bolgár György és családja 99,2 milliárd forintos becsült vagyonukkal épphogy nem férnek be a 1,5 százalékosok klubjába.
>> A VAGYONADÓ ÉRINTETTJEIT IS FELVONULTATÓ, 2026-OS GAZDAGLISTÁNKAT IDE KATTINTVA ÉRED EL