Mit tanít versenyzőknek és nézőknek az OTP Junior Piacralépők vállalkozói műsor? A műsor szereplői és a nézők egyaránt láthatták, hogyan születik egy jó ötletből működő vállalkozás, ha megfelelő háttér, kompetencia és némi kezdőtőke támogatja az indulást. Az első sikersztori a nemzetközi piacokra tartó Wordy nyelvtanuló alkalmazás.
A vállalkozásindítás legelterjedtebb mítoszai – „keveseknek sikerül” vagy „nagy tőke kell hozzá” – sok fiatalt elriasztanak attól, hogy belevágjon a saját ötlet megvalósításába, pedig jelentős részük inkább tudná elképzelni magát a saját főnökeként, mint alkalmazottként. Az OTP Junior Piacralépők vállalkozói műsora kiváló leckével szolgál: bizonyítja, hogy a megfelelő struktúra, mentorálás és fókusz tanulási folyamattá alakítja a bizonytalanságot, majd működő üzletté formálja a nagy ötletet.
Az OTP Bank YouTube-csatornáján 2025 nyarán indult műsor első négy epizódjában a kiválasztási folyamatot láthattuk, ahol tíz majd öt versenyzőből választotta ki a háromfős zsűri a három döntős versenyzőt, akik 3-3-3 milliós forintos kezdőtőkét kaptak a vállalkozásuk fejlesztésére. A második négy rész a versenyben maradt versenyzők mentorokkal közös munkáját és végül a döntőt mutatta be. Az októberi fináléban Bogyó Sándor, a film- és sorozatnézést aktív nyelvtanulási élménnyé alakító Wordy alkalmazás alapítója győzött – elnyerve a mentoráláson és a hárommillió forint kezdőtőkén felül a tízmillió forintos fődíjat is.
Bogyó Sándor – Wordy
Hobbiprojektből bevételt termelő vállalkozás
A Wordy ötlete akkor merült fel, amikor Sándor középfokú nyelvtudását szerette volna fejleszteni, hogy eredeti nyelven nézhessen filmeket és sorozatokat. Mivel nem akarta folyton megállítani a tartalmat, hogy egy-egy szóra rákeressen, fejlesztett egy alkalmazást, amely a filmek angol feliratsávja alapján kigyűjti a felhasználó számára ismeretlen szavakat.
Az OTP Junior Piacralépők révén tényleg ki tudtam hozni magamból a maximumot. Kaptam megfelelő hátteret, mentorprogramot, pénzügyi támogatást is”
– erősítette meg Bogyó Sándor, aki a hárommilliós kezdőtőkéből intenzív marketingkampányt szervezett, és Wettstein Albert (Munch) mentorálásával elérte, hogy az iOS-re és Androidra is elkészült Wordy értékesíthető termékké váljon. „Facebookon és TikTokon futnak a kampányok, már Amerikában is elkezdtem hirdetni” – fűzte hozzá a fiatal vállalkozó, aki a fődíj jelentős részét nemzetközi terjeszkedésre és további reklámkampányokra fordítja.
Az OTP érti és támogatja a fiatalok igényeit
„Az OTP Bank fiatalság-stratégiája azzal foglalkozik, hogy a pénzügyi tudatosság egyre erőteljesebben megjelenjen a fiatalok életében, hiszen háromból ketten vállalkozásban képzelik el az életüket, és nem alkalmazottként. Az OTP Junior Piacralépők ezt a vállalkozói gondolkodást támogatja” – mutatott rá Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói Üzletág vezetője.
Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói Üzletág vezetője
A műsor üzenete, hogy a vállalkozói ismeretek megszerzésének útja lerövidíthető, és a különböző vállalkozói szakaszokat bemutató epizódok is ezt közvetítették: a résztvevők és a nézők egyaránt jó példákat láthattak a vállalkozások fejlődéséről és működéséről. A mentorálások és a támogatások sikerre vezetnek, a legfőbb tanulság pedig az, hogy a vállalkozóknak „a cégvezetés nem munka, hanem életforma, és az önkifejezés, az önmegvalósítás legjobb módja”.
A fiatal vállalkozók célja, hogy „értéket teremtsenek, valamilyen valós problémára megoldást találjanak, illetve szakmai és pénzügyi elismerést szerezzenek”
– hangsúlyozta Dancsné Engler Bernadett. Bár az ide vezető utat le lehet rövidíteni, „nagyon sok munka és erőfeszítés szükséges ahhoz”, hogy eredményes és fenntartható vállalkozás szülessen” – fűzte hozzá Bogyó Sándor.
Az OTP Bank az OTP Junior Piacralépőkön túl is aktívan támogatja a fiatalokat: rendezvényeken, interjúkon és online felületeken osztja meg a mentorprogram során szerzett tapasztalatokat. A pénzintézet Mikro- és Kisvállalkozói Üzletágának vezetője pedig elárulta: a több százezres közönség, illetve a pozitív visszajelzések alapján a program élő párbeszédet teremt, ezért tervezik is a folytatását. „Minden lehetőséget megteremtünk arra, hogy minél több fiatal vállalkozóhoz el tudjuk vinni ezeket a tanulságokat. Egy jó ötlet, a megfelelő kompetenciák, némi kezdőtőke és egy támogató mentor segítségével egészen sokat el lehet érni” – összegezte Dancsné Engler Bernadett.