A Cinema Cityben leadott kormányreklám egy egyhetes kampány része.
Mi történt? Tompos Márton, a Momentum országgyűlési képviselője számolt be arról, hogy a Zootropolis 2 című gyerekfilm előtt a kormány családi adócsökkentésről szóló propagandareklámját játszották a Cinema City egyik budapesti mozijában.
Mit mond a mozi? A hvg.hu-nak a Cinema City sajtóosztálya elmondta:
a reklám nem tartalmaz olyan elemeket, amik megsértenék a reklámokra vonatkozó szabályozásokat és elveket.
Válaszukban elmondták: a Cinema City médiafelületeit értékesítő New Age Advertising nem a Kabinetirodával áll megrendelői kapcsolatban, hanem a kormányzati hirdetéseket és plakátokat gyártó reklámcéggel, a New Land Médiával.
Miért fontos ez? A New Land Media a 30. leggazdagabb magyar, Balásy Gyula cégének a Lounge Csoportnak a tagja, amely számos állami propagandamegbízást nyert el az utóbbi években.
Mi jön ezután? „A reklámok befogadásakor a vonatkozó hazai jogi szabályozásokat (a reklámoknak maguknak nincs korhatárbesorolása egyébként), a hazai filmbesorolási rendszer követelményeit és a saját, valamint a Cinema City etikai elveit veszik figyelembe” – írták, hozzátéve: a Tompos által kifogásolt reklám egy egyhetes kampány része. „A 30 mp-es tájékoztató jellegű reklámfilm nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek ezek bármelyikét is megsérthetik.” Elmondták azt is: a kampány egyhetes időtartamra lett betervezve, minden Cinema City moziban.
Leszögezik ugyanakkor: „A Cinema City korábbi gyakorlatának megfelelően a továbbiakban is tartózkodik konkrét pártpolitikai hirdetések vagy az olyan üzenetek megjelenítésétől, amelyek célja a nemi, vallási, nemzetiségi csoportok vagy egyének elleni hangulatkeltés, továbbá veszélyeztetik a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését.”