Európa-szerte lassul az autópiac.
Mi történt? Évtizedes mélypontra került a német autóipar a foglalkoztatás tekintetében, miután tízezres nagyságrendben tűntek el munkahelyek – vette észre a német statisztikai hivatal friss adatait a Portfolio.
Mit jelent ez? Az autóipar, beleértve a beszállítókat is, 721 400 főt foglalkoztatott szeptember végén, ami a legalacsonyabb szint 2011 közepe óta, amikor 718 ezer fő dolgozott a szektorban. Míg tavalyhoz képest 6,3 százalékos a visszaesés, de ennek ellenére továbbra is az autóipar Németország második legnagyobb ipari foglalkoztatója.
Nehézségek. Több problémával is küzd a szektor, mint a magas amerikai vámteher, a kínai elektromosautó gyártók előretörése és fennakadás van a chipellátásban is.
Magyar hatás. A magyarországi autóipar szorosan kötődik a német megrendelésekhez, így az adatok a hazai termelésre is hatással lehetnek. Október végén már beszámoltunk arról, hogy az európai autópiac lassul: az autótulajdonosok egyre öregebb járművekkel járnak, miközben a kereslet az új autók iránt csökken. Mindezt fokozza, hogy Magyarországon és Németországban augusztusban éves alapon 20 százalékkal csökkent a járműgyártás.