A K&H és a Mastercard együttműködéséről Király Andreával, a K&H Lakossági banki üzletág vezetőjével és Peter Bakeneckerrel, a Mastercard közép-európai divíziójának elnökével beszélgettünk.
A digitális SZÉP-kártya bevezetése újdonság a hazai fizetési piacon, elsőként a K&H tette elérhetővé ügyfelei számára. Mik a tapasztalatok a tavaly őszi bevezetés óta?
Király Andrea: A hazai kibocsátók közül egyedülállóan a K&H-nál digitálisan is elérhető SZÉP-kártya jelenleg több mint 22 ezer helyen használható érintésmentesen. Az innovációt eddig közel 60 000 tranzakció esetén használták. Az innovatív fizetési megoldást azok a kártyabirtokosok – és egyben K&H bankszámlával rendelkező ügyfelek – tudják alkalmazni, akiknek a telefonjuk NFC funkcióval és iOS vagy Android operációs rendszerrel rendelkezik, vagy Apple Watch okosórájuk van.
Peter Bakenecker: Azért is örülünk az együttműködésnek, mert jól illeszkedik a Mastercard céljaihoz, amelyek között a digitális fizetés széles körű elterjesztése kiemelt helyen szerepel. Az érintésmentes technológia Magyarországon 99%-os lefedettséggel működik, ami a régióban is példaértékű. A digitális SZÉP-kártya nemcsak egy kényelmes és biztonságos fizetési megoldás, de illeszkedik abba a trendbe is, hogy az emberek egyre több funkciót szeretnének elérni a mobiltárcájukban.
A szintén közös League of Legends kampányukkal a fiatalokat célozták meg. Hogyan értékelik ennek a kezdeményezésnek a sikerét?
Király Andrea: A K&H innovatív, rendhagyó marketingakciót indított: a Gamervilág Bankja elnevezésű online számlanyitási kampányunkkal a Mastercarddal és a Riot Gamesszel közösen céloztuk meg a hazai League of Legends rajongókat. Az akció annyira sikeres volt, hogy a fiatal ügyfélkörünk 10 százalékkal bővült, emellett nemzetközi és hazai szakmai díjakat is elnyertünk vele.
Peter Bakenecker: Globálisan is látjuk azt a trendet, hogy a fiatalok egy meghatározó részét a gaming közösségeken keresztül lehet elérni. A kampány jó példa volt arra is, hogyan juttassuk el az innovatív fizetési megoldásokat – jelen esetben a digitális bankolást – a szórakoztatóiparon keresztül egy új közönségnek. A Mastercard, a League of Legends támogatójaként örömmel állt a kezdeményezés mellé a Riot-pontok biztosításával.
2022 novemberétől elérhető Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, amivel bevezetése óta több szakmai díjat is elnyertek. Mitől különleges?
Király Andrea: 2022 év végén mutattuk be Kate-et, a chat- és hangalapú, mesterséges intelligenciára épített digitális pénzügyi asszisztenst, aki nyitvatartástól és szünnaptól függetlenül segíti a bank és a biztosító ügyfeleit a kényelmes és gyors ügyintézésben. 2023 szeptemberében újabb szintet léptünk a hangalapú utasítással indított forintátutalás bevezetésével. Mostanra Kate már a banki ügyek kétharmadát képes kezelni, és több mint 200 funkcióval segíti ügyfeleinket: például elfelejtett PIN-kódok megjelenítésével, vásárlási limitek beállításával, de segítségével könnyedén aktiválható és digitalizálható az új bankkártya, vagy akár lakásbiztosítást is tudunk kötni. Az utóbbi egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel. A megoldást a szakma is értékelte, és elnyertük vele a brit Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon”, illetve a Euromoney „Magyarország legjobb digitális bankja 2024” díját is.Peter Bakenecker: A Kate mögötti technológia beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapszik, aminek köszönhetően nagyon emberközelien képes kommunikálni az ügyfelekkel.
A Mastercard technológiai cégként számos megoldásában alkalmazza az MI-alapú tanulórendszereket, ami segít abban, hogy olyan hatékony, személyre szabott és egyben biztonságos szolgáltatásokat dolgozzunk ki, amilyen Kate is. A mesterséges intelligenciával egyre jobban tudunk alkalmazkodni az ügyfelek szokásaihoz, az igényeiket pedig előre tudjuk jelezni és automatizáltan ki tudjuk szolgálni. Kate pedig újabb bizonyítéka annak, hogy mindez már nem a jövő, hanem a jelen.