Ha a bankszámlán kicsit túlra tekintünk, rögtön kiderül, hogy van még mit fejleszteni a hazai banki mobilalkalmazásokban. Az értékpapírszámla-nyitás például csak két banknál működik flottul, a többinél vagy újra kell nyitni a számlát egy másik applikációban, vagy – ami a gyakoribb – nincs is szelfis számlanyitási lehetőség.
(A szerző a BiztosDöntés.hu alapítója, pénzügyi szakértő. Korábbi írásai itt olvashatók. Ez pedig a negyedéves mobilbanki jelentés – lásd lejjebb a keretest.)
Az értékpapírszámla az új befektetés
Aki már korábban sem ijedt meg a kockázatosabb befektetésektől, az értékpapírszámlát nyitott. Azok viszont, akik nem nagyon értenek a pénzhez, csak a meglévő megtakarításaikat szerették volna minél biztosabban fialtatni, inkább a lekötött betétet választották.
A lekötött betét azonban részben kikopott a piacról. Kamatszintjeit eleinte a csökkenő infláció és ezzel összefüggésben a jegybanki alapkamat nulla szint közelébe csökkenése tolta le. Amikor azonban az infláció emelkedni kezdett, akkor a hitelezést a likviditásban bőségesen támogató állam tette kényelmessé a bankokat a forrásszerzés terén, így már nem kényszerültek rá a lekötött betétekből történő pénzszerzésre, ezzel megszűnt a kamatverseny is.
Az igazi kegyelemdöfést az állampapírok adták a lekötött betéteknek. Ezeket ugyanis a lekötött betétek terhére hozta előnybe az állam jogszabály-módosítással.
- Pénzügyi tranzakciós illetéktől mentes lett az államkincstárhoz és vissza történő lakossági utalás, a lakossági állampapír vásárlása,
- megszűnt a lakossági állampapírok kamatadója,
- ráadásul az ügyfeleket ingyenes értékpapír számlavezetés várja az államkincstárnál.
- A befektetési küszöb a lehető legalacsonyabb lett (1 forint), a kamat pedig – kamatprémiummal – infláció feletti,
- a visszaváltás pedig rugalmas (1 százalékos tőkeveszteséggel).
Nem csoda, hogy a konzervatívabb megtakarító ügyfélkör is az állampapírok felé fordult, főleg, hogy annak több értékesítési kampánya is volt már a lakosság felé történt nyitás óta.
A bankok azonban nem akarták tétlenül szemlélni a megtakarítói piacvesztést, ezért igyekeztek megtartani a befektetői ügyfélkört. Állampapírt ugyanis náluk is lehet vásárolni egy értékpapírszámlán, így legalább megmarad náluk az ügyfél, és van bevételük a tranzakciói után. Sőt, az ügyfelet rá lehet vezetni akár magasabb hozamot kínáló befektetési formákra is, amire az államkincstárnál nincs mód.
NEGYEDÉVES MOBILBANKI JELENTÉS
A BiztosDöntés.hu szakértőiként minden magyar banknál van lakossági bankszámlánk, melyeket több éve aktívan használunk. Ezzel a háttérrel egy több száz szempontból álló adatbázist építettünk fel a mobilbankok funkcióiról, melyet hetente frissítünk.
Erre alapozva a Forbes.hu hasábjain rendszeresen beszámolunk arról, milyen változások zajlanak a mobilról intézhető pénzügyeink piacán idehaza, és mi az, amit hiányolunk. Minden negyedévben elmondjuk az újdonságokat, melyekből kiderül, merre halad a hazai pénzvilág fejlődése a mindennapi pénzügyekben. Belenézünk a negyedévente frissülő aggregált hazai bankkártya-statisztikákba és kiemeljük belőle azt, amit érdekesnek látunk.
Az eddig megjelent elemzések
Gyerekcipőben járnak még a banki online értékpapírszámla-nyitások
A bankok egyre kiterjedtebb szolgáltatásokat nyújtanak a napi bankolásra használható mobilappjaikban (lásd az előző mobilbanki jelentéseket). Évek óta ismert a szuperalkalmazás fogalma, amely egy virtuális svájci bicskává varázsolja a mobilapplikációt, egyre több funkciót pakolva bele.
Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy a bankok által előszeretettel hirdetett széles körű, univerzális felhasználhatóság mennyire valósul meg a napi bankolásra használt mobilappjaikban.
Ehhez a befektetési szolgáltatásokra voltunk kíváncsiak, elsőként egész pontosan a szelfis értékpapírszámla-nyitásokra.
A hagyományos bankok fintech versenytársai – mint a Revolut vagy a Lightyear – ebben ugyanis nagyon erősek: percek alatt tudunk náluk értékpapírszámlát nyitni. Vajon hogy veszik fel velük a versenyt a bankok?
Az volt az alapelvünk, hogy ha egyre több banknál már elérhető a szelfis bankszámlanyitás, akkor az megkönnyíti vagy leegyszerűsíti az értékpapírszámla-nyitást is. Kiderült azonban, hogy noha tagadhatatlanul ez a fejlesztés iránya, ez még gyerekcipőben jár Magyarországon.
A megvizsgált 9 bankból 3 banknál egyáltalán nem találtunk befektetési funkciót a mobilalkalmazásukban vagy bankcsoporthoz tartozó befektetési mobilapplikációt.
További 3 bank, az OTP Bank, a Raiffeisen Bank és az UniCredit Bank vonatkozásában találtunk hozzáférést a meglévő értékpapírszámlához a mobilapplikáción belül vagy külön befektetési mobilappal, de egyik esetben sem lehetett szelfivel megnyitni az értékpapírszámlát.
A fennmaradó 3 bankból a K&H Banknál találtunk külön olyan mobilalkalmazást, a KBC Mobilbrókert, amely alkalmas volt szelfis online számlanyitásra. Ettől függetlenül, magában a nemrég megújult K&H mobilbankban is van értékpapírszámla-nyitás és -kezelés, de az kizárólag rendszeres havi befektetésre alkalmas, a K&H Bank által felkínált befektetési jegyekből. Az így megnyílt értékpapírszámlának nincs kapcsolata a KBC Mobilbrókerrel megnyitható számlával, így az utóbbiban az értékpapírszámla-nyitást és a beazonosítást ugyanúgy el kell végezni, mintha nem rendelkeznénk még semmilyen ügyfélkapcsolattal a K&H Bankkal.
A szelfis számlanyitás viszont olajozottan működik, egy pár perc elég a megnyitásához.
Jogszabályi okok miatt azonban a szelfivel nyitott számla nem nyílik meg egyből, 2 munkanapot kell várni a számlavezető jóváhagyására.
A Gránit Bankon kívül egyetlen bank van még a magyar piacon, amelynek a napi bankolásra használt mobilapplikációjában meg lehet nyitni az értékpapírszámlát, majd be is lehet oda lépni később is a George mobilappból, ez pedig az Erste Bank.
Az Erste Banknál pontosan úgy oldották meg a fizetési számla és a részvény, kötvény, befektetési jegy vásárlására is használható értékpapírszámla közötti átjárhatóságot, ahogy azt ideálisan elképzeltük: a kettő közötti váltások során nem kell applikációt váltani vagy újból belépni egy másik rendszerbe, hanem gombnyomásokkal lehet átkapcsolni a kétféle számla között, az értékpapírszámla egyenlege pedig a megnyitást követően látszik a George főképernyőjén is, közös felületen a fizetési számlával.
A banktól az értékpapírszámla-nyitáskor kapott azonosítókkal egyébként be lehet lépni a csak értékpapírszámlát kezelő külön NetbrokerGo mobilalkalmazásba is, de ehhez nincs szükség regisztrációra. Csak egy nagyon egyszerű, gyors jóváhagyásra van szükség az applikáció letöltését és a kért belépési adatok megadását követően.
Értékpapírszámlát azok is egyszerűen tudnak nyitni az Ersténél, akik nem a banknál vezetik folyószámlájukat. Csupán le kell tölteni a George mobilapplikációt, és az alkalmazásba belépve, személyazonosságunkat egy szelfivel megerősítve nyithatunk online értékpapírszámlát, akár folyószámlanyitás nélkül is,
Az Erste Bank egyébként egyedülálló módon egy külön mobilalkalmazással, az Erste Markettel is támogatja az értékpapírszámla használatát, illetve egy szélesebb termékkört kínáló kereskedési felületük is elérhető Erste Trader néven, bár utóbbi online megnyitására jelenleg még nincs lehetőség.
Egyszerű értékpapírszámla-nyitás a Gránit Banknál
A Gránit Banknál a meglévő ügyfelek nyithatnak értékpapírszámlát a bank – amúgy szelfivel megnyitható – mobilalkalmazásában, az eBankban, így az értékpapírszámla-nyitást is szelfisnek tekinthetjük. Az Állampapír vásárlás menüt kiválasztva, az Értékpapírszámla nyitás gombra kattintva lehet elkezdeni a folyamatot (lásd lejjebb a képernyőfotókat).
A dokumentumok egyetlen képernyős elfogadása után a kötelező MiFID tesztet kell kitölteni. Ennek végén a bank előállítja a Befektetési Számlaszerződést, melyet végig kell lapoznia (és el kell olvasnia) az ügyfélnek.
Az ügyfél általi jóváhagyás után még jön egy Adatmegfelelőségi nyilatkozat és a Szerződés jóváhagyása, majd a sikeres igénylésről értesítő képernyő.
Gránit – értékpapírszámla nyitása (3 kép)
Ezt követően a Gránit Bank a NetBank felületen értesíti a számlatulajdonost a sikeres értékpapírszámla-nyitásról, aki ezt követően meg is kezdheti az állampapír-vásárlásokat.
Szelfis értékpapírszámla-nyitás a K&H Banknál
Mint említettük, a K&H mobilbankban csak egy nagyon leegyszerűsített értékpapírszámla-nyitás történik, és csak egyféle tranzakcióra képes az alkalmazás. Ez a termékek – befektetés útvonalon, a rendszeres befektetés csempére koppintással érhető el. Egy rövid ismertető videó és a befektetési jegy kiválasztása után az értékpapírszámla megnyitásához szükséges adatok megadásával és a Termékismereti és terméktapasztalati kérdőív kitöltésével lehet elvégezni az értékpapírszámla-nyitást az első alkalommal, majd aláírni a rendszeres befektetésre vonatkozó tranzakciót. Mivel az ügyfél a bankszámlanyitással korábban már aláírta a keretszerződést is, ezért itt az értékpapírszámla nyitásához csak az adóazonosító jelét kell megadnia.
A későbbiekben, miután már megnyílt az értékpapírszámla, csak a befektetési jegy kiválasztására, az összeg és a dátum megadására van szükség a befektetés jóváhagyása előtt.
K&H – KBC értékpapírszámla-nyitás (4 kép)
A KBC MobilBroker alkalmazásban, amely teljes körű értékpapírszámla szolgáltatást nyújt, egy teljesen önálló értékpapírszámla megnyitása történik, szelfivel.
A számlanyitás a név, e-mail cím, telefonszám és a felhasználónév megadásával indul.
A nyilatkozatok egyetlen képernyőn megadhatók 4 jelölőnégyzet bepipálásával, majd a telefonszám azonosítása történik egy SMS-ben kapott kóddal, illetve a szelfit kell elkészíteni.
A szelfi után egy videót is kell készíteni a fej elmozdításával, annak bizonyítására, hogy nem egy kép segítségével próbálják megnyitni az értékpapírszámlát.
Ezt követi a személyi igazolvány mindkét oldalának beszkennelése. A személyi igazolvány biztonsági elemeinek ellenőrzése céljából egy videót is készíteni kell a mobilalkalmazással.
Az adatok kijelzése és a felhasználó általi ellenőrzése után következik a személyi igazolvány adatainak kiolvasása az igazolvány chipjéből, majd a lakcímkártya lefényképezése.
Végül egy nagyon rövid nyilatkozat kitöltését követően véget is ér a folyamat, a számlavezető 2 munkanapon belül e-mailben küld tájékoztatást a számlanyitás elfogadásáról vagy elutasításáról.
Gyors értékpapírszámla-nyitás az Erste Banknál
Mint említettük, az Erste Banknál jól kiépítették az értékpapírszámla beintegrálását a George mobilapplikációba, ezért csak egy egyszerűsített számlanyitásra van szükség, ahol nincs szükség szelfire vagy az igazolványok lefényképezésére, kiolvasására.
Elsőként a George Store Befektetések csempéjére koppintva az Értékpapírszámla-nyitás csempét kell kiválasztani az elérhető menüből.
Értékpapírszámla-nyitás az Ersténél – lépésről lépésre (4 kép)
Csak ellenőrizni kell az alapadatokat (név, születési név, hely, anyja leánykori neve, állampolgárság, adóazonosító jel, lakcím, azonosító okmány típusa, száma), megadni nem, mivel ezeket a bank már ismeri. Meg kell viszont adni az elérhetőségeket és a felhasználónevet, illetve jóvá kell hagyni a fizetési számla számát, amit az átvezetésekhez használ majd a tulajdonosa az értékpapírszámlához.
A reklámelfogadási nyilatkozat elfogadása vagy elutasítása után a kötelező MiFID kérdőív kitöltése következik. Érdemes odafigyelni a kitöltésére, mert a rendszer az ellentmondó válaszokat nem fogadja el, így addig kell ismételni, amíg mindent rendben nem talál. Az ellentmondásokat pirossal jelzi a rendszer.
Az értékpapírszámla-nyitási szerződés véglegesítése egyetlen gombnyomással történik. Ezt követően már be is lehet lépni az áttekintő képernyőre és meg lehet kezdeni az értékpapírszámla használatát.
Ami a legnagyszerűbb az egészben, hogy a George főképernyőjén ettől kezdve látható az értékpapírszámla egyenlege is. A továbbiakban elegendő a Portfólió csempére kattintani az értékpapírszámlára történő belépéshez.
Nyilvánvaló, hogy a digitalizáció kihívásainak megfelelve a bankok folyamatosan fejlesztik az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokat, de a fizetési számla és a részvény, kötvény, befektetési jegy vásárlására is használható értékpapírszámla közötti kapcsolatot, integrációt legügyfélbarátabb módon az Erste Bank George mobilapplikációjában tapasztaltak szerint tudjuk elképzelni a jövőben.
Tovább nőtt a mobilfizetés aránya, egyelőre nem látszik megtorpanás
Az előző negyedévben a külföldi, forintban történő bankkártyás vásárlásról és a kedvezményes vagy akár ingyenes külföldi készpénzfelvételről írtunk, valamint a biztonságos külföldi bankkártya használatról.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) aggregált statisztikai adatszolgáltatása[GP1] szerint a rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint 2023. második negyedévében jelentősen nőtt a mobilfizetés aránya az összes bankkártyás fizetéshez képest. Értékében az összes kártyás vásárlás 15,35 százalékát fizették ki a magyarok mobillal. Ez továbbra is töretlen emelkedést mutat, az arány 2020. I. negyedéve, azaz a statisztikai adatszolgáltatás kezdete óta minden egyes negyedévben nő, a szezonális hatásoktól függetlenül is. A darabszámra vonatkozó arány szerint már átlagosan kevesebb, mint minden ötödik bankkártyás vásárlás mobilfizetéssel történik.
Hazai kibocsátású digitális bankkártyákkal lebonyolított összes mobiltárcás vásárlási tranzakció értékének aránya az összes érintéses tranzakció értékéből bel- és külföldön:
Az azonnali fizetési rendszer új szolgáltatásainak állása
Az azonnali fizetési rendszer (AFR) három új szolgáltatása (fizetési kérelem, utalás másodlagos azonosítókkal, QR-kódos fizetés) közül a másodlagos azonosítók segítségével (tehát bankszámlaszám használata helyett e-mail címre, mobiltelefonszámra vagy adószámra, adóazonosító jelre) indított átutalást ma már minden bank mobilapplikációja nyújtja. A másik két szolgáltatás azonban még mindig sok banknál hiányzik.
Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója 2024. február 1-et jelölte meg ezen szolgáltatások kötelező bevezetésére minden banknál. Eddig a határidőig 4 hónap van hátra. A QR-kódos átutalás és a fizetési kérelem szolgáltatások elterjedését az állam jogszabály-módosítással tette díjmentessé a lakossági fogyasztók számára a tavalyi év végén.
AFR új szolgáltatásainak elterjedtsége 2023. III. negyedévének végén:
Banki mobilapplikációs fejlesztések 2023. III. negyedévében
Bővültek az okosórás fizetések
Egyre elérhetőbbek az okosórás fizetési rendszerek Magyarországon. A már évek óta ismert mobiltelefonos bolti érintéses fizetési rendszerek, mint a Google Pay és az Apple Pay mellett az ügyfelek egyre gyakran fizetnek okosórával, hiszen azt elő sem kell venniük a táskából vagy farzsebből.
A Google által fejlesztett Wear OS 2.0 vagy újabb operációs rendszert futtató okosórák és a Fitbit okosórák egyes modelljei, amelyek kezelik a Google Pay alkalmazást, képesek a bankkártyák bedigitalizálásába és utána már lehet velük fizetni érintéssel, ugyanúgy és ugyanott, ahol mobiltelefonnal is.
A legtöbb okosóragyártó azonban saját operációs rendszert fejlesztett, melyeken nem fut a Google Pay, így a bankoknak egyenként kell megállapodniuk ezekkel a gyártókkal ahhoz, hogy a kártyáikat regisztrálni (digitalizálni) lehessen ezekbe az okoseszközökbe. A kártyadigitalizációt követően aztán már ezekkel az órákkal is ugyanott és ugyanúgy lehet fizetni, mint a mobiltelefonokkal, ez a korlát tehát csak a bankkártya órába történő regisztrációjára vonatkozik, nem pedig a sikeres regisztrációt követő fizetésekre.
Hazánkban három okosóra fizetési rendszerhez tudnak már csatlakozni az ügyfelek. A Fitbit órák tulajdonosai az OTP Bank kártyáit tudják bedigitalizálni, a Garmin és Xiaomi okosórával rendelkező ügyfelek a K&H Bank és 2023. szeptember 5-től az Erste Bank és az OTP Bank kártyáit is digitalizálhatják. A többi bank ügyfelei a Curve mobilalkalmazás bankkártyáján keresztül regisztrálhatnak a Google Pay-be a fenti okosórákkal, de ugyanerre képes a Revolut is.
A legolcsóbb, bolti érintéses mobilfizetésre alkalmas óra jelenleg a Xiaomi Watch S1 Active, mely már 40 000 forint alatt is elérhető idehaza. A modellt az Apple márkájú okostelefont használók is használhatják fizetésre, nem szükséges tehát az Apple drága okosóráit használni, ha a karórájukkal szeretnének fizetni.
A jövőben a mobilfizetésre közvetlenül alkalmas okosórák árának további csökkenésére, illetve több bank csatlakozására lehet számítani az okosóra fizetési rendszerekhez.
Mérföldköves fejlesztések
Teljesen megújult a K&H mobilbank. Az applikáció kinézete és menüstruktúrája teljesen más lett. A felhasználó saját profilképet állíthat be, a K&H+ felületen látható a vásárlástörténet, és megjelent az alkalmazásban a diszkrét mód is, amellyel a felhasználó elrejtheti a tartalmat. A Kate mesterséges intelligencia alapú asszisztens funkcionalitását ugyancsak kibővítette a bank.
Az OTP Bankaz OTP MobilBankban több lépcsőben is fejlesztette a Számlacsomag elemek funkciót a negyedévben. Ezek azok a díjcsomag-elemek, melyek egy bizonyos összeghatárig átalánydíjas tranzakciókat tartalmaznak. Először csak a bekapcsolt elemek nyomon követhetőségét biztosította a hitelintézet, majd ezek igényelhetőkké és módosíthatókká is váltak.
Megjelent a fizetési kérelem a CIB Bank Mobilalkalmazásban. Az applikáció képessé vált a fizetési kérelmek fogadására, emellett frissültek az ikonok is az alkalmazáson belül.
Az OTP Mobil Kft. által fejlesztett Simple mobilalkalmazás szintén képessé vált bankszámlaszám mentésére fizetési kérelemhez a Simple-fiókban. De fejlődött a fizetési kérelem a Számlabontóban is. Az OTP Bank mobilalkalmazásában eddig is meglévő funkció volt a bankkártyával kifizetett számla szétosztása a partnerek között. A Számlabontó a nyár óta már közlemény megadását is lehetővé teszi a kiküldött fizetési kérelmekhez.
Fontos újdonság, hogy csak digitálisan kezelhető Persely funkcióval jelentkezett az OTP Bank. A mobilalkalmazás Megtakarítások menüpontjában kiválasztható Persely opción keresztül néhány lépésben megnyitható az új Persely megtakarítási számla a megtakarítási cél, a céldátum és a célösszeg kijelölésével. Egyszerre több ilyen perselye lehet a felhasználónak, melyeket el is nevezhet. A júliusban történt változás pár hét után a Junior fiókokban is élesedett.
Megjelentek az erstés vállalkozói számlák az Erste Bank mobilalkalmazásában, a George-ban. A vállalkozói számlával rendelkező ügyfelek a Profil-ban, a profilválasztó gomb segítségével kereshetik meg a vállalkozásukat.
Teljes arculati megújulás történt a Gránit Bank mobilalkalmazásában, a Gránit eBankban. Az innovatív funkciók mellett egy modern, letisztult és ergonomikus kezdőlappal, valamint menüvel frissült az alkalmazás. Elindult az értékpapírszámla-nyitás, valamint az állampapír vásárlás az applikáción keresztül.
A Raiffeisen Bank által fejlesztett myRaiffeisen mobilalkalmazásban a Termékeim / Megtakarításaim menüpont alatt ezentúl a befektetéseiket is nyomon követhetik a befektetők az alkalmazáson keresztül.
A negyedév végén az UniCredit Banknál is megjelent a bankkártya blokkolásának lehetősége. A felhasználók bármikor ki- és bekapcsolhatják a kártyáikat és ezzel megakadályozhatják az illetéktelen terheléseket.
Az OTP Mobil Kft. által fejlesztett Simple mobilalkalmazás mostantól lehetővé teszi a Simple kártyaigénylést. Eddig ezt a funkciót csak a korábbi Simple alkalmazás biztosította.
Kisebb fejlesztések
A Raiffeisen Bank által fejlesztett myRaiffeisen mobilalkalmazás új verziójában bővült a számlaadatok tartalma a számlatermék nevével, valamint a kivonat küldésének módjával.
Az OTP Mobil Kft. által fejlesztett Simple mobilalkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználó – új készülék esetén – könnyített folyamatban köthessen biztosítást. Az alkalmazás bizonyos szolgáltatásaiban SuperShop pontbeváltási és pontgyűjtési lehetőség nyílt, mobilkészülék kezdőképernyőjén elhelyezhető továbbá a SuperShop widget. A fejlesztő Autómentés biztosítás néven hívja a korábbi Gépjármű-asszisztenciát. A biztosításkötésre 20 százalékos kedvezmény jár autópálya-matrica vásárlását követő 24 órán belül. Az Ételrendelés szolgáltatás ezentúl megjeleníti a zárva tartó éttermek étlapját is, illetve jelzi a hamarosan záró éttermeket is. Az androidos verzióban ezenkívül megjelent egy widget a digitalizált OTP Visa bankkártyákhoz.
Az OTP Bank Nyrt. által fejlesztett OTP MobilBank alkalmazásban az időzített és rendszeres átutalások már nemcsak a listaelemen balra húzással törölhetők, hanem a részletek oldalról kezdeményezve is.
A MagNet Bank Zrt. által fejlesztett MagNet MobilBank mobilalkalmazás androidos változatában tranzakciós limitemelés történt, vélhetően az azonnali fizetési rendszer tranzakciónkénti legfeljebb 10 millió forintról legfeljebb 20 millió forintra történt emelésével összefüggésben.
Értékelések változása az alkalmazásáruházakban
Banki mobilapplikációk alkalmazásáruházi ügyfélértékelése 1-5-ig skálán Android készüléken:
Banki mobilapplikációk alkalmazásáruházi ügyfélértékelése 1-5-ig skálán iPhone készüléken:
Az alkalmazások értékelése során minden banktól annak fő mobilalkalmazását vettük figyelembe. Ha valamilyen funkcióra kiegészítő applikációt fejlesztett (ilyen például az Erste Bank Erste MobilePay alkalmazása főleg pár közlekedési és mobilszolgáltatás díjának kiegyenlítésére, vagy a RaiPay, amely egy bolti érintéses mobilfizetési alkalmazás), azt nem vettük figyelembe, hiszen jóval kevesebb funkcióval bír, mint az általános mobilapplikációk. Ez alól egyetlen kivételt tettünk, ez a Simple by OTP mobilalkalmazás, amely egyrészt számtalan fizetésre alkalmas, másrészt hárommillió hazai felhasználójával mindenképpen helyet érdemel a palettán, főleg bankfüggetlen alkalmazásként. A régi Simple alkalmazást egy új váltotta fel, ezért 2023. július 1-től az értékeléseket az új alkalmazásról vezetjük.
Az OTP MobilBank folytatólagosan szerepel elődjével, a zárt körű tesztelésre használt, korábbi nevén OTP Mobilalkalmazással (tehát nem az OTP SmartBankkal!), mely az OTP SmartBankkal párhuzamosan működött. 2022 márciusában az OTP SmartBankot a hitelintézet a lakosság számára kivezette.
A Budapest Bank és az MKB Bank az utóbbi néven egyesült 2022. március 31-én. Hozzájuk csatlakozott 2023. május 1-től a Takarékbank, MBH Bank néven egyesülve. Amíg az MBH Bank meg nem jelenik egy közös internetbankkal és mobilapplikációval, addig a három bank eredeti alkalmazásai használhatók továbbra is, az eredeti származásuk szerinti megkülönböztetéssel (korábban BB, korábban MKB, korábban Takarék).
Az MBH Bank App (korábban Takarék) mobilalkalmazása iOS rendszeren nem volt értékelhető a 2021 őszén megújult applikáció megjelenéséig, így erről az időszakról nincsenek adatok.
A görbék hirtelen emelkedései valószínűleg a bankok értékelésre felhívó kampányainak vagy az alkalmazás frissítéseinek az eredményei.
Nagyon kevesen értékelték az MBH Bank App (korábban MKB) és az MBH Bank App (korábban Takarék) mobilappot iOS rendszeren, ezért a nagy kiugrásokat viszonylag kevés értékelő is okozhatta.
Gergely Péter,
BiztosDöntés.hu